تاریخ انتشار:

بلبرینگ روسی از گذشته تا به امروز

بلبرینگ روسی از گذشته تا به امروز
روسیه کشور قدرتمندی است که در زمینه‌ تولید محصولات صنعتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یکی از کالاهای تولیدی این کشور که با نام بلبرینگ روسی شناخته می‌شود، در بازار ایران هم کم و بیش طرفدارانی دارد.‌ این بلبرینگ‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و با بیش از ۵۰ سال حضور در بازار ایران جای خود را بازکرده‌اند. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ با ما همراه باشید تا با بلبرینگ روسی بیشتر آشنا شوید. 

تاریخچه بلبرینگ روسی

اتحاد جماهیر شوروی تلاش‌های‌ گسترده‌ای در زمینه عدم وابستگی این کشور به غرب به‌عمل می‌آورد که تاسیس کارخانه تولید بلبرینگ یکی از آن‌ها بود. اولین کارخانه تولید بلبرینگ روسیه با نام MPZ در سال ۱۹۳۲ تاسیس شد. تاسیس این کارخانه گام مهمی در صنعتی شدن این کشور و همچنین کسب موفقیت در جنگ جهانی دوم بشمار می‌رفت؛ چراکه بلبرینگ قطعه‌ای مهم‌ در ماشین‌الات نظامی و صنعت حمل‌ونقل محسوب می‌شد.
دوران پس از جنگ جهانی دوم که به جنگ سرد معروف است با پیشرفت‌های صنعتی روسیه‌ همراه شد. این کشور با تاسیس کارخانه‌های جدید و مدرن، سرمایه زیادی در این بخش به کار گرفت. در این دوره کارخانه‌های بلبرینگ روسیه توانستند یاتاقان‌های باکیفیتی برای صنعت هوافضا و دفاعی تولید کنند. در دهه ۸۰ و ابتدای ۹۰ میلادی بسیاری از کارخانه‌های دولتی با مشکلات متعدد مالی روبرو شدند. در نتیجه شرکت‌های خصوصی فعالیت خود را شروع کردند و تا به‌ امروز تولیدات‌شان را ادامه داده‌اند.

نقش بلبرینگ در تبلیغات دوران کمونیستی روسیه

مترو مسکو با ۱۷ خط فعال و شکل دایره ای دارای ۲۶۷ ایستگاه است. مسکو ۳۹۷ کیلومتر خط مترو دارد و تقریبا روزانه بیش از 80 درصد مردمانش با مترو سفر درون شهری دارند، این مسیر به گفته ویکی پدیا، یکی از از کهن‌ترین سامانه‌های قطار شهری جهان است. این مسیر ها از ۹۰ سال پیش تا کنون همیشه در حال به روزرسانی هستند و نمایشی از کل تاریخ روسیه است با مجسمه های بزرگ و تابلوهای نقاشی قدیمی. در یکی از ایستگاه ها که پادشاه آن زمان خواسته نمایش دهد که همه مشاغل در دوران کمونیست خوشحال هستند! البته به زعم خودش و برای تبلیغات دوران تاریخی خودش نقاشی زیر توجه ما را که در صنعت بلبرینگ هستیم جلب کرد:
بلبرینگ تولید روسیه

ویژگی‌های بلبرینگ روسی‌ 

در ایران که صنعتگران بسیاری از دستگاه‌های تراشکاری قدیمی استفاده می‌کنند؛ بلبرینگ روسی طرفداران زیادی دارد. این بلبرینگ‌های فروشگاه مرکزی بلبرینگ ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مشتری های خاصی دارد که‌ آن‌را‌ از بلبرینگ SKF و‌ سون‌ استار متمایز می‌سازد.‌ یکی از مشخصات بلبرینگ روسی آن است که شماره‌ فنی‌های اختصاصی دارد. بنابراین، در زما‌ن خرید‌ باید شماره فنی‌ مخصوص آن‌را بخوانید یا آنکه بلبرینگ‌ را اندازه بگیرید و اطلاعات آن‌‌را‌‌ در اختیار فروشنده قرار دهید.‌
از دیگر ویژگی‌های بلبرینگ‌های روسی می‌توان به بدون جعبه بودن آن‌ها در بازار‌ ایران‌ اشاره کرد، چراکه این محصولات به‌صورت فله‌ای وارد می‌شوند.‌ این بلبرینگ‌ها به‌وسیله نوار پلاستیکی یا نمدی رول پیچ می‌شوند و فابریک کارخانه هستند، اما به‌دلیل نوع واردات جعبه مخصوص ندارند. باوجود کیفیت مناسب و طول عمر بالا، بلبرینگ‌ روسی به‌دلیل نداشتن جعبه با قیمت کمتری عرضه می‌شوند.
به‌طور‌ خلاصه، بلبرینگ‌ روسی دارای ویژگی‌های زیر است:
  • کیفیت و طول عمر بالا
  • قیمت مناسب 
  • بدون جعبه بودن 
  • شماره فنی اختصاصی 
  • بلبرینگ رول پیچ شده 

وضعیت امروز تولید بلبرینگ در روسیه

کشور‌ روسیه یکی از کشورهای صنعتی جهان‌ است که در زمینه‌ تولیدات صنعتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اما جنگ اخیر روسیه با کشور‌ اوکراین که در سال ۲۰۲۲ شروع شد تاثیر خود را بر صنعت بلبرینگ برجای گذاشت. تانک‌ها و سایر وسایل نقلیه نظامی به بلبرینگ‌ نیاز دارند تا عملکرد بهتری داشته باشند.
جالب است بدانید که روسیه باید ماهانه حداقل ۱۵۰ تانک جدید یا تعمیر شده به قوای نظامی خود بدهد تا‌ آنها بتوانند موقعیت‌شان‌ را حفظ‌ کنند. در هنگام شروع جنگ،‌ ذخایر کمی از بلبرینگ روسی وجود داشت که به‌سرعت کاهش یافت. اکنون روسیه با کمبود بلبرینگ مواجه است و نمی‌تواند از تانک‌های جدید و با تکنولوژی پیشرفته استفاده کند. این کمبود تا جایی پیش رفته که این کشور به استفاده از تجهیزات نظامی قدیمی که به تعویض یاتاقان نیاز ندارند، روی آورده‌ است.
کمبود بلبرینگ در صنعت حمل و نقل روسیه

دلایل کمبود بلبرینگ در روسیه چیست؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا در روسیه کمبود بلبرینگ به‌جود آمده است. در ادامه مطلب مرکز فروش بلبرینگ به دلایل کمبود بلبرینگ در روسیه اشاره می‌کنیم:
  • تحریم اقتصادی
    با شروع جنگ توسط روسیه علیه کشور اوکراین، بسیاری از کارخانجات اروپایی مانند SKF صادرات بلبرینگ به روسیه را متوقف کردند. روسیه بیش از ۵۵ درصد از بلبرینگ مصرفی خود را از کشورهای دیگر تامین می‌کرد؛ این تصمیم تاثیر زیادی در کمبود بلبرینگ در روسیه برجای نهاد.

  • افزایش تقاضا در حمل و نقل
    در روسیه حمل‌ونقل ریلی حرف اول را می‌زند در‌ سراسر این کشور خطوط راه‌آهن وجود دارد‌ و بیشتر بارها از این طریق حمل می‌شوند. با‌ شروع جنگ روسیه با اوکراین نیاز به قطار گسترش یافت، در‌ نتیجه به درصد تقاضای بلبرینگ نیز افزوده شد.‌ در کنار بلبرینگ قطار، اکنون تامین بلبرینگ تانک نیز به چالش مهمی تبدیل شده؛ این تقاضا از توان کارخانه‌های تولیدکننده بلبرینگ در روسیه خارج‌ است.
روسیه برای مقابله با کمبود بلبرینگ به سراغ کشورهای همچون چین و مالزی رفته است، اما تولیدات این کارخانجات کیفیت پایین‌تری نسبت به اروپا و آمریکا دارند. این مشکل پیامدهای جدی بر تولید تانک، توان دفاعی و صنعتی روسیه دارد که باید برای حل آن چاره‌ای جدی بیاندیشند.

فایل تبدیل شماره فنی بلبرینگ روسی به کد فنی بین المللی 

عکس زیر نمونه ای از نیم صفحه این فایل است و این فایل پی دی اف ۷۴ صفحه است که می توانید شماره فنی بلبرینگ روسی را اینجا جستجو کنید و کد فنی بین المللی را بیابید و همان را با جنس بهتر از مرکز فروش بلبرینگ بخرید.
فایل مبدل شماره فنی بلبرینگ روسی به کد فنی بین المللی


خرید بلبرینگ روسی از فروشگاه مرکزی بلبرینگ

بسیاری از دستگاه‌های قدیمی در ایران با بلبرینگ روسی کار می‌کنند. بنابراین، عجیب نیست که شرکت‌ها به‌ دنبال خرید بلبرینگ از بازار لوازم یدکی تهران باشند. اگر در‌جستجوی یک بلبرینگ فروشی در تهران هستید که بلبرینگ روسی نیز موجود دارد، مرکز فروش بلبرینگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ، انواع بلبرینگ روسی، رولبرینگ، بلبرینگ قطار، بلبرینگ هلی شات و محصولات دیگر موجود است. در فروشگاه مرکزی بلبرینگ تمامی این محصولات‌ همراه با ضمانت‌نامه یکساله به‌فروش می‌رسد. در صورت خرابی بلبرینگ زیر یکسال کافیست داغی آن‌را تحویل دهید و بلبرینگی نو تحویل بگیرید.
کارشناسان فروشگاه اینترنتی بلبرینگ آمادگی پاسخگویی به‌ تمامی سوالات شما را دارند. برای‌ دریافت مشاوره و ثبت سفارش با شماره تلفن‌ 09122136592 و یا شماره ثابت 02133957738 تماس بگیرید. لازم به‌ذکر است برای مشاهده لیست قیمت سون استار می‌توانید به سایت مرکز فروش بلبرینگ مراجعه کنید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription