تاریخ انتشار:

بلبرینگ مهر و موم شده چیست و چه کاربردی دارد؟

بلبرینگ مهر و موم شده چیست و چه کاربردی دارد؟
بلبرینگ قطعه‌ای است که امکان چرخش قطعات دستگاه‌ها را با اصطکاک کم را فراهم می‌‌سازد. بدین ترتیب از آن‌ها دربرابر ساییدگی، خوردگی و کاهش طول عمر محافظت می‌کند. بلبرینگ‌ها به‌ دوصورت مهر و موم شده و فاقد مهروموم در بازار موجود هستند. در‌ این مطلب از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ قصد داریم به مزیت‌های بلبرینگ مهر و موم شده بپردازیم و تفاوت‌های این دو مدل را برایتان بگوییم بنابراین، تا انتها با ما همراه باشید.

بلبرینگ مهر و موم شده چیست؟

یکی از انواع بلبرینگ که مقاومت زیادی دربرابر آلودگی‌ها دارد، بلبرینگ مهر و موم شده است. این نوع بلبرینگ دارای سپرهای آب‌بندی شده در لبه‌های خارجی طرفین است و از اجزای داخلی قطعه در برابر آلودگی‌های خارجی مانند خاک، گرد و غبار و رطوبت محافظت می‌کند.
مهر و موم موجود در این بلبرینگ‌های مرکز فروش بلبرینگ به روانکاری بهتر در داخل قطعه کمک می‌کند و راه ورود آلودگی‌ها را نیز می‌بندد. بدین گونه دیگر نیازی به گریس کاری بلبرینگ به‌صورت مداوم وجود ندارد و طول عمر بلبرینگ افزایش می‌یاید. بلبرینگ مهر و موم شده معمولاً در محیط‌هایی استفاده می‌شوند که تمیز ماندن این قطعات بسیار مهم است‌
از دیگر کاربردهای بلبرینگ و رولبرینگ مهر و موم شده در مکان‌هایی است که تعمیر و نگهداری این قطعات دشوار است؛ زیرا این محصول در مقایسه با یاتاقان‌های بدون آب‌بندی به روغن کاری و سرویس کمتری نیاز دارند. مهر و موم‌ها از لاستیک، فلز یا مواد دیگر ساخته می‌شوند و با کاهش خطر آلودگی و اطمینان از عملکرد ثابت، طول عمر و قابلیت اطمینان بلبرینگ را افزایش می‌دهند.

تفاوت بلبرینگ مهر و موم شده و بلبرینگ مهر و موم نشده چیست؟

تفاوت اصلی بلبرینگ کروی مهر و موم شده و بلبرینگ مهر و موم نشده وجود یک مهر و موم دو لبه داخل بلبرینگ‌های آب‌بندی شده است. این مهر و موم از خارج شدن روان‌کننده جلوگیری می کند و در کنار آن، آلودگی‌ها را خارج می‌سازد.
هر دوی این بلبرینگ‌های فروشگاه مرکزی بلبرینگ دارای ظرفیت بارگذاری بالایی هستند و عملکرد مشابهی دارند. اما بلبرینگ‌های مهر و موم شده با پیشگیری از ورود ذرات، طول عمر بیشتری دارند و به روانکاری مداوم نیز نیازی ندارند که مزیت بسیار مهمی در این محصول محسوب می‌شود‌.

انواع بلبرینگ مهر و موم شده را معرفی کنید.

بلبرینگ‌های مهر و موم شده موجود در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
  • بلبرینگ محافظ فلزی

    این بلبرینگ‌ها در دستگاه‌هایی با خطر جدی آلودگی روبرو هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قطعات، سرعت خوبی دارند به‌همین دلیل، در جاهایی که سرعت مهم است بکار می‌روند. از معایب این نوع بلبرینگ می‌توان به این نکته اشاره کرد که در مقایسه با مدل‌های دیگر محافظت خوبی دربرابر رطوبت و گرد و غبار ندارند.

  • بلبرینگ مهر و موم شده لاستیکی

    بلبرینگ مهر و موم شده لاستیکی به تعمیر  نگهداری نیاز ندارد؛ چراکه مادام‌العمر مهر و موم شده است. مهر و‌ موم لاستیکی موجود در این بلبرینگ‌های مرکز فروش عمده بلبرینگ از هدر رفت گریس جلوگیری می‌کند و زنگ زدگی را کاهش می‌دهد. این بلبرینگ‌ها سرعت کافی دارند و در دستگاه‌هایی که به سرعت بالا نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • بلبرینگ مهر و موم شده بدون تماس

    بلبرینگ‌های مهر و موم بدون تماس مانند یاتاقان‌های محافظ فلزی در سرعت‌های یکسانی کار می‌کنند. آب‌‌بندی این بلبرینگ‌ها در مقایسه با نمونه‌های فلزی بهبود پیدا کرده است و‌ در دستگاه‌هایی که بلبرینگ آن‌ها به روغن کاری یکطرفه نیاز دارد بکار گرفته می‌شود.

بلبرینگ مهر و موم شده

مزایای بلبرینگ مهر و موم شده چیست؟

حال سوال این است که چرا باید بلبرینگ مهر و موم شده بخریم و دلایل استفاده از این محصول چیست. برای دریافت پاسخ این سوال باید با مزیت‌های این قطعات آشنا شوید. مهم‌ترین مزایای بلبرینگ مهر و موم شده برند بلبرینگ skf عبارتند از:
  • محافظت در برابر آلاینده‌ها

    بلبرینگ‌های دارای مهر و موم یا سپر در یک یا هر دو طرف هستند تا از اجزای داخلی دربرابر گرد و غبار، خاک، رطوبت و سایر آلاینده‌ها محافظت کنند. مهر و موم‌ها به حفظ روغن کاری و جلوگیری از ورود ذرات خارجی کمک می‌کنند که باعث کاهش سایش و افزایش طول عمر بلبرینگ می‌شود.

  • تعمیر و نگهداری کمتر

    بلبرینگ مهر و موم شده معمولاً به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند؛ زیرا آب بندی‌ها، روغن را در داخل و آلودگی‌ها را خارج می‌کنند. آن‌ها اغلب تا آخر عمر به تعمیر‌ نیازی پیدا نمی‌کنند.

  • کاهش دفعات روانکاری

    بلبرینگ‌های مهر و موم شده به حفظ روان کننده کمک می‌کنند و نیاز به روغن‌کاری مجدد را کاهش می‌دهند. بنابراین، بعد خرید بلبرینگ از بلبرینگ فروشی عمده در تهران و استفاده از آن دیگر نیازی نیست به‌طور مرتب آن‌ها را روانکاری کنید.

  • کارایی بیشتر در محیط‌های آلوده

    بلبرینگ‌های مهر و موم شده معمولاً در محیط‌هایی که آلودگی بیشتری دارند یا نگهداری از این قطعات چالش برانگیز است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • عمر بیشتر

    بلبرینگ مهر و موم شده به‌دلیل وجود روانکاری، در طول زمان عملکرد ثابت‌تری دارند و طول عمرشان نیز بسیار بیشتر است. این قطعات بادوام اغلب در صنایعی که فرسایش بلبرینگ در آن‌ها زود به‌‌ زود اتفاق می‌افتد مناسب است.

خرید بلبرینگ مهر و موم شده از مرکز فروش بلبرینگ

بلبرینگ از قطعات مهم انواع دستگاه‌ها است که بسیاری برای خرید بلبرینگ از بازار لوازم یدکی تهران مجبور هستند تا زمان زیادی را صرف کنند. برای حل این مشکل، سایت مرکز فروش بلبرینگ کار خود را آغاز کرده است. با مراجعه به این سایت می‌توانید لیست قیمت سون استار و محصولات دیگر را مشاهده‌ کنید.
در این فروشگاه حضوری و آنلاین، هر بلبرینگی که بخواهید به‌صورت تکی و عمده به‌فروش می‌رسد. تمامی بلبرینگ‌های موجود در این سایت با ضمانت نامه یکساله عرضه می‌شوند. شما می‌توانید برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره با شماره تلفن همراه 09122136592 و یا شماره ثابت  02133957738 تماس بگیرید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription