تاریخ انتشار:

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ
وقتی اسم بلبرینگ و رولبرینگ به میان می‌آید شاید تصور کنید که این دو محصول یک چیز هستند و کارایی مشابهی دارند.‌ چراکه بلبرینگ و رولبرینگ‌ها در مرکز فروش بلبرینگ عمده در تهران از نظر ظاهری با یکدیگر شباهت دارند و هر دو می‌چرخند! اما ‌در‌ کنار شباهت‌ها، تمایزات بسیاری نیز وجود دارد که در این مقاله از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ به آن می‌پردازیم.

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ‌های فروشگاه مرکزی بلبرینگ در دستگاه‌ها و‌ وسایل نقلیه مختلف از خودرو و هواپیما گرفته تا مایکروویو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول برای کاهش اصطکاک و سایش قطعات دستگاه‌های در حال چرخش کاربرد دارند. در بلبرینگ‌ها از گلوله‌های فولادی به‌عنوان عنصر نورد و کاهش دهنده اصطکاک و بهبود سرعت بلبرینگ استفاده می‌کنند. قابلیت سرعت بالای بلبرینگ موجب می‌شود تا بار کمتری نسبت به رولبرینگ تحمل کند.

رولبرینگ چیست؟

رولبرینگ‌ها بیشتر در تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین بکار گرفته می‌شوند. کارکرد رولبرینگ نیز مانند بلبرینگ برای کاهش اصطکاک و حمل ‌و انتقال بار است. رولبرینگ‌ها دارای قسمت بیرونی، قسمت داخلی و غلطک‌های فولادی به‌عنوان عنصر نورد هستند. باتوجه به میزان بار شعاعی، رولبرینگ‌ها از یک یا چند ردیف غلطک تشکیل می‌شوند. هرچه تعداد‌ ردیف‌های غلطک‌ها بیشتر باشد ظرفیت بار بلبرینگ افزایش می‌دهد.‌

مهم‌ترین تفاوت بین بلبرینگ و رولبرینگ 

تفاوت‌های کلیدی بسیاری بین بلبرینگ‌ها و‌ رولبرینگ وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر‌ است:

قابلیت حمل بار

اصلی‌ترین تفاوت بین رولبرینگ و بلبرینگ‌های بلبرینگ فروشی تهران تفاوت در حمل بار آن‌ها است. رولبرینگ‌ها برای حمل بارهای شعاعی و سنگین و بلبرینگ‌ها برای بارهای سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.  بلبرینگ‌ها از سطح تماس کمتری برخوردار هستند و بار کمتری را تحمل می‌کنند.

سرعت

در انتخاب بلبرینگ سرعت نقش مهمی ایفا می‌کند، چراکه بلبرینگ اشتباه بر عملکرد روان وسایل نقلیه تاثیرگذار است. بلبرینگ‌ها برای دستگاه‌ها و وسایل نقلیه پرسرعتی که مقاومت اصطکاکی کمتری نسبت به غلطک دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل، رولبرینگ‌ها در سرعت‌های پایین و بارهای سنگین‌تر کاربرد دارند.

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ

کاربرد بلبرینگ و رولبرینگ

تفاوت بلبرینگ و‌ رولبرینگ در کاربردهای آن‌ها نیز نمود پیدا می‌کند. بلبرینگ‌ها در وسایل و دستگاه‌تای روزمره مانند لباسشویی، دوچرخه، تجهیزات دندانپزشکی، فن الکتریکی و… استفاده می‌شوند. حال آنکه رولبرینگ‌ها بیشتر در ماشین‌های سنگین و با فشار بالا مانند دستگاه چاپ و گیربکس خودرو کاربرد‌ دارند. 

مزایای بلبرینگ چیست؟

استفاده از بلبرینگ‌های بازار بلبرینگ تهران دارای مزایای زیادی است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
  • دوام و ماندگاری بالا
  • نگهداری کم
  • سرعت چرخش بالا
  • اصطکاک کم
  • تولید حداقل گرما
  • صدای کم

مزایای رولبرینگ

رولبرینگ‌ها کاربردهای وسیعی دارند و در برخی از دستگاه‌ها‌ استفاده می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای رولبرینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • حمل بار عالی 
  • ساختار سفت‌تر 
  • سرعت چرخش مناسب در بارهای سنگین 
  • امکان استفاده در دستگاه‌های سنگین

انواع بلبرینگ

بلبرینگ‌های مرکز فروش بلبرینگ دارای انواع و مدل‌های مختلف هستند که هریک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. مهم‌ترین انواع بلبرینگ عبارتند از:
تفاوتهای بلبرینگ و رولبرینگ

  • بلبرینگ شیار عمیق

    این محصول دارای شیارهای عمیق در‌ رینگ‌های داخلی است و بارهای شعاعی و محوری را تحمل می‌کند. این بلبرینگ‌ها نقش مهمی در حرکت روان دستگاه‌ها دارند و از رایج‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند.

  • بلبرینگ تماس زاویه‌ای

    یکی از ساده‌ترین بلبرینگ‌ها این مدل است که دسته‌بندی‌های مختلفی دارد. بلبرینگ تماس زاویه‌ای دو ردیفه از مدل‌های پرکاربردی است که دو ردیف توپ دارند و دارای زاویه تماس بیشتری هستند.

  • بلبرینگ دو ردیف خودتراز

    از این بلبرینگ‌ها برای کاربردهای مختلف استفاده می‌کند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ناهماهنگی و انحراف شفت را برطرف می‌سازند.‌ انواع دیگری نیز‌ از بلبرینگ وجود دارد که برای مشاهده آن‌ها می‌توانید به صفحه لیست قیمت بلبرینگ سون استار مراجعه کنید.

انواع رولبرینگ

مانند بلبرینگ، رولبرینگ هم از انواع مختلفی تشکیل شده است که دارای کاربردهای متفاوتی هستند. مهم‌ترین انواع آن شامل موارد زیر است:

  • رولبرینگ کروی

    این مدل دارای طراحی قوی است و توانایی سازگاری با ناهماهنگی‌ها را دارد. طیف وسیعی از رولبرینگ کروی در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ وجود دارد که دارای اندازه، ظرفیت و پیکربندی متفاوتی هستند.

  • رولبرینگ استوانه‌ای

    رولبرینگ استوانه‌ای برای مدیریت بارهای شعاعی بالا و بارهای محوری متوسط طراحی شده‌اند. این رولبرینگ‌ها می‌توانند کارایی را در سرعت‌های بالا حفظ کنند.

  • رولبرینگ مخروطی

    این مدل در پیکربندی‌های مختلفی همچون تک ردیفه، دو‌ ردیفه و چند ردیفه تولید می‌شوند. رولبرینگ‌ مخر‌طی توان تحمل همزمان بارهای شعاعی و محوری را دارد و اغلب در چرخ‌های وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • رولبرینگ سوزنی

    از نظر کارکرد به رولبرینگ استوانه‌ای شباهت دارد، اما ارتفاع و مشخصات آن کمی فرق می‌کنند. این بلبرینگ‌ها را می‌توان در فضاهای بسیار کوچک استفاده کرد به‌همین دلیل، در دستگاه‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.‌

خرید بلبرینگ و رولبرینگ از مرکز فروش بلبرینگ

افراد زیادی هستند که برای خرید بلبرینگ از بازار لوازم یدکی تهران اقدام می‌کنند و به مرکز فروش بلبرینگ در بازار تهران سر می‌زنند. فروشگاه بزرگ بلبرینگ مارک سون استار یکی از بزرگترین عرضه‌کننده‌های انواع بلبرینگ و رولبرینگ است.
محصولات فروشگاه مرکزی بلبرینگ همگی از ضمانت‌نامه یکساله واقعی برخوردار هستند. اگر بلبرینگ خریداری شده زیر یکسال خراب شود با تحویل داغی آن به‌راحتی می‌توانید محصولی نو تحویل بگیرید. تمامی بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌های فروشگاه اینترنتی بلبرینگ زیرنظر کارشناسان متخصص تولید می‌شوند.
فروشگاه مرکزی بلبرینگ خرید اینترنتی را نیز برای شما میسر کرده است. کافیست به سایت ما سر بزنید و محصولات دلخواه خود را انتخاب کنید و سفارش دهید. برای برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره‌ همین الان با شماره تلفن 09122136592 و شماره ثابت 02133957738 تماس بگیرید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription