تاریخ انتشار:

نحوه نگهداری بلبرینگ و پیشنهاداتی برای عمده فروشان بلبرینگ

نحوه نگهداری بلبرینگ و پیشنهاداتی برای عمده فروشان بلبرینگ
امتیاز شغل بلبرینگ فروشی این است که بلبرینگ‌ها فاسد نمی‌شوند. یکی از اصطلاحاتی که عمده فروشان بلبرینگ از آن زیاد استفاده می‌کنند، مدت زمان ماندگاری بلبرینگ است. گاهی بلبرینگ‌های خاصی داریم که سالها ممکن است مشتری نداشته باشد، بنابراین باید به‌درستی نگهداری شوند. ماندگاری بلبرینگ به عوامل مختلفی مانند نوع بلبرینگ، طراحی و شرایط نگهداری آن بستگی دارد‌. اگر مدت زمان زیادی از تاریخ تولید یاتاقان گذشته باشد و بدون استفاده بماند ممکن است از عمر مفید آن کاسته شود و بعد از نصب و با گذشت مدت زمان محدودی به تعویض نیاز داشته باشد. در ادامه از این مطلب فروشگاه اینترنتی بلبرینگ توصیه‌هایی را در اختیار عمده فروشان این قطعه قرار می‌دهیم تا از آن‌ها بهتر نگهداری کنند.

راهنمایی برای نگهداری بلبرینگ

اگر مغازه عمده بلبرینگ فروشی در تهران یا شهرستان‌ها دارید بد نیست درباره نحوه نگهداری این قطعات اطلاعات جامعی داشته باشید‌. بلبرینگ‌ها باید فقط به‌صورت صاف ذخیره شوند تا پشتیبانی یکنواخت داشته باشند. در هنگام انبار کردن بلبرینگ skf و سایر برندها باید از از روی هم قرار دادن آن‌ها خودداری کنید؛ زیرا امکان سقوط و آسیب‌دیدگی آن‌ها وجود دارد. 
علاوه بر این، یاتاقان‌ها باید در مکانی بدون لرزش که در آن پنجره یا جریان هوا وجود نداشته باشد، نگهداری شوند. این مورد از خطر آلوده شدن یاتاقان‌ها توسط گردوغبار جلوگیری می‌کند و احتمال آسیب به این محصولات را کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است که برخی از بلبرینگ‌های مرکز فروش بلبرینگ با ترکیبی پوشانده می‌شوند تا از زنگ‌زدگی‌ آن‌ها پیشگیری شود و عمر مفیدشان افزایش یابد.

آیا دمای هوا بر ماندگاری بلبرینگ تاثیرگذار است؟

جالب است بدانید دمای مکانی که بلبرینگ‌ها در آن‌ها نگهداری می‌شوند تاثیر زیادی بر طول عمر این قطعات دارند. بلبرینگ‌های فروشگاه مرکزی بلبرینگ باید در دمای خنک نگهداری شوند، محدوده توصیه شده بین 20 درجه سانتیگراد است. 
بهتر است در محل انبار از رطوبت گیر استفاده کنید تا رطوبت اتاقی که بلبرینگ‌ها در آن نگهداری می‌شوند تا حد امکان پایین بماند. مهم است که دما در مقدار توصیه شده حفظ شود؛ زیرا دماهای بالاتر می‌تواند باعث  خرابی گریس کاری روی بلبرینگ شود. این مورد به کاهش عمر مفید بلبرینگ‌ها و عدم عملکرد مناسب‌ آن‌ها در هنگام نصب منجر می‌شود.


تا چه مدت می‌توان بلبرینگ‌ها را داخل بسته نگهداری کرد؟

حداکثر مدت نگهداری یاتاقان‌های مهروموم شده، با‌توجه به نوع روان‌کننده داخل آن‌ها تعیین می‌شود. گریس به مرور زمان و به‌دلیل تمام شدن تاریخ انقضا، تراکم و جدا شدن روغن پایه و عامل غلیظ کننده خراب می‌شود. بیشترین زمان نگهداری بلبرینگ‌های فروشگاه اینترنتی بلبرینگ عبارتند از:
  1. بلبرینگ‌های خارج شده از جعبه که دارای روغن محافظ در برابر خوردگی هستند تقریبا ۵ سال سالم می‌مانند. 
  2. در شرایط بهینه (رطوبت نسبی ۶۰ درصد و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد)، بلبرینگ‌ها تا ۱۰ سال قابل نگهداری هستند.
  3. حداکثر مدت نگهداری برای یاتاقان‌های محافظ دوبل (فلزی) ۲ سال است.
  4. برای یاتاقان‌های دوبل مهر‌و‌موم شده، بالاترین مدت ذخیره سازی ۳ سال است.

چگونه از آلوده شدن بلبرینگ‌ها جلوگیری کنیم؟

بلبرینگ‌های فروشگاه اینترنتی بلبرینگ باید در بسته‌بندی اصلی که در آن خریداری شده‌اند، نگهداری شوند و تا زمانی که قصد استفاده از آن‌ها را نداشته باشید در‌ جعبه باقی بمانند. این موضوع از آلودگی و خوردگی این قطعات جلوگیری می‌کند و به‌طور قابل توجهی بر عملکرد بلبرینگ تاثیرگذار است. 
آلودگی ممکن است از طریق محیط اطراف جایی که آن‌ها ذخیره می‌شوند، رخ دهد. اگر نگهداری محصولات در بسته بندی اصلی به‌دلیل از بین رفتن کارتن یا پاره شدن آن در حین حمل ممکن نیست باید یاتاقان‌ها را در همان سطح مجددا بسته‌بندی کنید. بهتر است بلبرینگ‌های انبار شده را به‌طور مداوم بررسی کنید تا از زنگ زدن آن‌ها مطلع شوید.

در‌ هنگام انبار کردن بلبرینگ از چه مواردی باید اجتناب شود؟

اگر‌ خرید بلبرینگ صنعتی را به‌صورت عمده انجام می‌دهد مهم است تا درباره نحوه صحیح نگهداری از آن‌ها مطلع شوید. در هنگام نگهداری یاتاقان‌ها باید از موارد زیادی اجتناب کرد:
  • آ‌ن‌ها را مستقیم روی زمین قرار ندهید تا با گردوغبار آلوده نشود.
  • اگر بلبرینگ‌ها به نگهداری روی زمین نیاز دارند باید آن‌ها را همیشه روی پالت قرار دهید.
  • وقتی صحبت از تمیز کردن یاتاقان‌ها می‌شود هرگز نباید آن‌ها را با پنبه تمیز کنید؛ زیرا آلاینده‌ها و الیاف پنبه اغلب روی یاتاقان قرار می‌گیرند.
  • بلبرینگ‌ها را (همیشه) روی کاغذ تمیز و خشک قرار دهید.
  • بلبرینگ‌ها را از مناطق مغناطیسی دور نگه دارید.
  • در هنگام مشاهده زنگ زدگی، فورا آن‌را برطرف سازید. محصولات ضد خوردگی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای از بین بردن زنگ زدگی استفاده کنید.
  • آلودگی‌ها دلیل اصلی عملکرد ضعیف بلبرینگ‌ها هستند. بنابراین، نصب یا کار با آن‌ها با دست‌های آلوده یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود که باید از آن اجتناب کنید.

خرید بلبرینگ از مرکز فروش بلبرینگ

بسیاری از دستگاه‌های صنعتی بدون بلبرینگ کار نمی‌کنند. به‌همین دلیل، این قطعه محصولی مهم در‌ صنعت محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال مغازه فروش عمده بلبرینگ در تهران هستید تا قطعات موردنیازتان را تهیه کنید به مرکز فروش بلبرینگ به مدیریت آقای سامان حسینی سر‌ بزنید. 
فروشگاه مرکزی بلبرینگ با عرضه انواع بلبرینگ skf، رولبرینگ، بلبرینگ صنعتی  و سایر محصولات دسترسی‌ راحت شما را به آن‌ها فراهم می‌کند. همچنین، با مراجعه به صفحه لیست قیمت سون استار می‌توانید محصولات مختلف مرکز فروش بلبرینگ را مشاهده کنید.
اگر به‌دنبال خرید بلبرینگ از بازار لوازم یدکی تهران هستید، همین الان به شماره تلفن همراه 09122136592 و یا شماره ثابت  02133957738 تماس بگیرید و قطعات موردنیازتان را با ضمانت نامه یکساله در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription