تاریخ انتشار:

هرآنچه که باید درباره بلبرینگ کشتی بدانید

هرآنچه که باید درباره بلبرینگ کشتی بدانید
دستگاه‌هایی که در صنعت دریایی کار می‌کنند باید از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند تا با نیروهای خشن طبیعت بجنگنند و دوام آورند.‌ بلبرینگ کشتی و لنج در این میان نقش محوری را بازی می‌کنند. عملکرد مناسب اجزای حیاتی کشتی و ماشین‌آلات دریایی از جمله سکان‌‌، وینچ‌ها و محورهای پروانه با کارکرد بلبرینگ لنج و کشتی ارتباط مستقیم‌ دارد.‌ در این مطلب از فروشگاه اینترنتی بلبرینگ در‌ این رابطه اطلاعات بیشتری را در‌ اختیارتان قرار می‌دهیم.‌

چه بلبرینگ‌هایی در صنایع دریایی کاربرد دارند؟

عملکرد صحیح ماشین‌آلات دریایی در شرایط نابسامان با کارکرد بلبرینگ رابطه مستقیمی دارد.‌ این یاتاقان‌های موجود در بلبرینگ فروشی تهران به‌طور خاص برای محیط‌های دریایی طراحی شده‌اند. آن‌ها می‌توانند در دریای متلاطم کار کنند و توان تحمل بارهای شدید را دارند.‌ انواع مختلفی از یاتاقان‌ها وجود دارد که اختصاصا برای استفاده در کشتی و لنج طراحی می‌شوند‌. این بلبرینگ‌ها عبارتند از:
  • بلبرینگ ساده

    این بلبرینگ‌ها شامل یاتاقان‌هایی است که معمولاً از مواد غیر فلزی مانند لاستیک یا مواد کامپوزیتی ساخته می‌شوند. یاتاقان ژورنال که در دسته بلبرینگ ساده قرار دارند برای تحمل بارهای بالا و مقاومت در برابر مشکلات مربوط به روغن کاری در آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • بلبرینگ غلتشی

    دیگر بلبرینگی که در خرید بلبرینگ صنعتی مورد توجه قرار می‌گیرد، بلبرینگ غلتشی است. این بلبرینگ‌ها برای بارهای شعاعی و محوری متوسط و در ماشین آلات کمکی و سیستم‌های الکتریکی روی کشتی‌ها استفاده می‌شوند.

  • بلبرینگ رانشی

    این بلبرینگ کشتی برای شفت پروانه و مدیریت موثر بارهای محوری کاربرد دارد.

بلبرینگ کشتی با چه مشکلاتی روبرو است؟

یاتاقان‌های دریایی به‌دلیل محیط سختی که در آن کار می‌کند با چالش‌های زیادی روبرو هستند. این چالش‌ها به‌طور قابل توجهی بر عملکرد، دوام و قابلیت اطمینان آن‌ها تاثیر دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مشکلات بلبرینگ دریایی فروشگاه مرکزی بلبرینگ اشاره می‌کنیم:

  • خوردگی و قرار گرفتن یاتاقانهای صنعت کشتی‌رانی، در معرض آب شور

    آب دریا به‌دلیل وجود نمک به سرعت مواد یاتاقان را تخریب می‌کند. بلبرینگ‌هایی که دائماً در معرض آب دریا قرار می گیرند مستعد خوردگی هستند. این موضوع ساختار آن‌ها را ضعیف می‌کند و به سوراخ شدن سطح و در نهایت کاهش طول عمر این بلبرینگ‌ها منجر خواهد شد.

  • روانکاری در شرایط مرطوب

    روانکاری موثر در محیط مرطوب و شور یک چالش مهم برای یاتاقان‌ کشتی است. ورود آب به بلبرینگ‌ها، روان کننده‌ها را می‌شوید. روانکاری ناکافی به سایش سریع، اصطکاک و در نهایت خرابی زودرس این قطعات منجر می‌شود.
    بلبرینگ کشتی

  • بارهای سنگین و لرزش

    ماشین آلات دریایی مانند سیستم‌های محرکه، وینچ‌ها و توربین‌ها در بارهای سنگین و ارتعاشات ثابت کار می‌کنند. یاتاقان‌های مومود در این اجزا باید تنش‌های مکانیکی قابل توجهی را تحمل کنند. قرار گرفتن مداوم در معرض بارها و ارتعاشات بالا، فرسودگی بلبرینگ را درپی دارد.

  • بارهای ضربه‌ای

    کشتی‌ها و لنج‌ها اغلب در دریاهای مواج با ضربه‌های ناگهانی مواجه هستند. بلبرینگ کشتی که از اجزای حیاتی مانند شفت پروانه، سکان و سیستم‌های فرمان پشتیبانی می‌کنند باید این ضربه‌های ناگهانی را بدون به خطر انداختن عملکرد خود تحمل کنند. تکان‌های مکرر به آسیب سطحی، کاهش ظرفیت باربری بلبرینگ و اختلال در عملکرد آن منجر‌ می‌شود.

  • تعمیر و نگهداری در محیط‌ خارجی

    انجام تعمیرات و نگهداری یاتاقان‌های دریایی در مکان‌های دور از مبدا، چالش‌های زیادی را ایجاد می‌کند. در کشتی‌ها و سازه‌های فراساحلی که دور از تأسیسات تعمیر یا بنادر کار می‌کنند باید یاتاقان‌هایی نصب شود که به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشند.

بلبرینگ‌هایی دریایی از چه موادی ساخته می‌شوند؟

بلبرینگ‌های کشتی که در مرکز فروش عمده بلبرینگ در تهران عرضه می‌شوند،‌ اغلب از فولاد ضد زنگ که در برابر خوردگی و آب شور مقاوم هستند، ساخته می‌شود. در یاتاقان‌های سرامیکی‌ از نیترید سیلیکون یا زیرکونیا به دلیل مقاومت استثنایی در برابر خوردگی، سختی بالا و خواص مقاومت در برابر سایش بکار می‌رود.
برای بلبرینگ‌هایی دریایی، مواد تخصصی‌تری نیز بکار می‌روند که از جمله می‌توان به DLC (کربن مانند الماس)، PTFE (پلی تترا فلوئورو اتیلن) اشاره کرد. این پوشش یک لایه حفاظتی اضافی در برابر خوردگی و سایش در محیط های دریایی ایجاد می‌کند.

برای گریس کاری بلبرینگ دریایی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین موارد‌ در هنگام استفاده از بلبرینگ دریایی،‌ روغن کاری‌ آن است. برای گریس کاری بلبرینگ به نکات زیر توجه کنید:
  • از مهروموم‌های قوی از جمله مهر و موم‌های لابیرنتی و لبه‌ای برای جلوگیری از ورود آب و حفظ روانکاری در یاتاقان‌ها استفاده کنید.
  • روان کننده‌هایی با خواص ضد آب برای مقاومت بیشتر بکار گرفته شود.
  • از بلبرینگ‌های خود روان‌کننده که مجهز به مخازن یا کانال‌هایی برای ذخیره و رهاسازی گریس هستند، استفاده شود.
بلبرینگ و یاتاقان در کشتی سازی

بلبرینگ‌های پیشرفته برای کشتی چه ویژگی‌هایی دارند؟

شرکت‌های فعال در عرصه بلبرینگ تلاش می‌کنند تا دائما محصولات جدیدی را به بازار روانه سازند. این قطعات نوآورانه که در فروشگاه اینترنتی بلبرینگ نیز موجود است ویژگی‌های زیر‌ را دارد:
  1. یاتاقان‌های جدید با افزایش قابلیت تحمل بار، کاهش اصطکاک و کاهش اثرات شوک و لرزش تولید می‌شوند.
  2. یاتاقان‌های هیبریدی با ترکیب مواد مختلف مانند توپ‌های سرامیکی با فولاد در برابر خوردگی مقاوم‌ هستند و استحکام بالایی دارند.
  3. بلبرینگ‌های جدید که برای سازگاری با ناهماهنگی طراحی شده‌اند مانند یاتاقان‌های خود تراز، به حفظ عملکرد مطلوب حتی در شرایطی که شفت‌ها یا اجزای آن کاملاً تراز نیستند، کمک می‌کند.

خرید بلبرینگ کشتی از فروشگاه مرکزی بلبرینگ

خرید بلبرینگ از بازار لوازم یدکی تهران به‌آشنایی با این بازار و صرف زمان و هزینه‌ بسیاری نیاز دارد. برای دسترسی راحت و‌ خرید‌ انواع بلبرینگ مانند بلبرینگ کشتی، بلبرینگ حفاری، بلبرینگ زانتیا و… می‌توانید به سایت مرکز فروش بلبرینگ مراجعه کنید.
کارشناسان فروشگاه اینترنتی بلبرینگ آماده پاسخگویی‌ به تمامی سوالات شما در‌ زمینه‌ خرید‌ بلبرینگ هستند. با خرید از عمده فروشی بلبرینگ در تهران، محصولات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و همراه با ضمانت نامه یکساله تحویل می‌گیرید.‌ برای سفارش بلبرینگ همین الان با شماره تلفن‌های 09122136592 و 02133957738 تماس بگیرید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription