تاریخ انتشار:

مهمترین انواع بلبرینگ‌های آسانسور

مهمترین انواع بلبرینگ‌های آسانسور

مهمترین انواع بلبرینگ‌های آسانسور به شرح زیر است:

  • بلبرینگ شیار عمیق (DGBB):

  1. مناسب برای عملکرد قوی و نیاز به نگهداری کمی دارد.
  2. طراحی غیر قابل جدا شدن و می‌تواند بارهای شعاعی و محوری را پشتیبانی کند.
  3. گزینه‌های مختلف آب بندی مانند مهر و موم یا سپر موجود است.
  4. کاربرد: ماشین‌های کششی- آسانسور
انواع بلبرینگ‌های آسانسور

  • بلبرینگ غلتکی کروی (SRB):

  1. طراحی خود تراز به مقاومت در برابر شرایط سخت برای جبران انحراف شفت کمک می‌کند ، که می‌تواند منجر به تنش لبه شود.
  2. طراحی داخلی آنها را قادر می‌سازد تا در برابر بار شعاعی بالا مقاومت کنند و توانایی تحمل بارهای محوری را دارند که از هر دو جهت عمل می‌کنند.
  3. برای روانکاری موثر ، اکثر آنها دارای شیار دایره‌ای و سوراخ‌های روانکاری در حلقه خارجی هستند.
  4. کاربرد: ماشین‌های کششی- آسانسور

انواع بلبرینگ‌های آسانسور

  • بلبرینگ تماس زاویه ای (ACBB):

  1. بار محوری قابل توجه یک طرفه همراه با بار شعاعی را تحمل می‌کند.
  2. بلبرینگ‌هایی با پسوند E برای بارگذاری بالاتر و عملکرد بهتر طراحی شده اند.
  3. در داخل، رینگ بیرونی و توپ‌ها از فلز تحمل کننده با کیفیت بالا برای عملکرد بهینه ساخته می‌شوند.
  4. بلبرینگ تماس زاویه‌ای تک ردیفه واحدهای خود نگهدارنده هستند.
  5. سختی بلبرینگ‌های تماس زاویه‌ای تک ردیفه با پیش بارگیری افزایش می‌یابد.
  6. کاربرد: دنده کرمی-آسانسور

انواع بلبرینگ‌های آسانسور
امروزه، حدود 50٪ از جمعیت جهان در مراکز شهری زندگی می‌کنند،که تقریباً 75٪ انرژی جهان را مصرف می‌کنند. با این درصد در حال افزایش، طرح‌ها و ایده‌های جدید در ساختمان‌ها باید به حداکثر برسد.
در واقع ما باید فضای قابل استفاده و مصرف انرژی را به حداقل برسانیم. در رابطه با آسانسور که یکی از اجزا مهم ساختمان‌های بلند مرتبه است باید از ماشین آلات کششی بدون چرخ دنده استفاده کرد زیرا این نوع آسانسورها به انرژی و فضای کمتری نیاز دارند.
اما آسانسورهای بدون چرخ دنده چالش‌هایی نیز دارند بنابراین خوب است که با چالش‌های بی دنده بودن بیشتر آشنا شویم:
بدون دنده موتورهای کششی نیاز به بلبرینگ‌های بسیار محکمی دارند که بتوانند از عهده این نیروها برآیند.
فروشگاه اینترنتی بلبرینگ مرکز، عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206
البته آسانسورهای بدون دنده باعث ایجاد بار بیشتر بر روی موتور می‌شوند. و باید به گریس کاری بلبرینگ‌ها نیز توجه شود.

تولیدکنندگان و وارد کنندگان بلبرینگ آسانسور باید به مواردی مانند:

  • قابلیت اطمینان بالا
  • طراحی‌های جمع و جورتر
  • سر و صدا و لرزش کمتر
  • کاهش تعمیر و نگهداری
  • راحتی بهتر در جابجایی
توجه بیشتری نشان دهند.
البته در طراحی آسانسور و بلبرینگ آسانسور، منحنی‌های شروع، شتاب، ترمز با توجه به تئوری ارگونومیک طراحی شده‌اند تا بهترین رنج را بدست آورند.

آسانسورها تقسیم بندی خاص خود را دارند و البته هر یک نیاز به بلبرینگ آسانسور مخصوص به خود دارند، در ابتدا تقسیم بندی بر اساس شکل ظاهر و کاربرد:

  • آسانسورهای مسافر بر: سایز مناسب و سرعت زیاد
  • آسانسورهای خانگی: سایز کوچم و سرعت متوسط
  • آسانسورهای بیمارستانی: برانکاربر سایز بزرگ و سرعت زیاد
  • آسانسورهای رصدی: سایز کوچک سرعت به نسبت زیاد مخصوص مراکز خرید
و البته نوع دیگر تقسیم بندی:

1. آسانسور کششی دنده‌ای و بدون دنده

  • آسانسورهای چرخ دنده دار و فاقد چرخ دنده را می‌توان به سه دسته مختلف تقسیم کرد:
  • آسانسور کششی
این آسانسور دارای طناب‌هایی است که از روی چرخ متصل به یک موتور الکتریکی واقع در بالای شفت عبور می‌کند. عملکرد اصلی طناب‌ها بالا و پایین کشیدن کابین آسانسور است. هم برای مصارف ارتفاع کم و هم برای ساختمان‌های بلند مرتبه قابل استفاده است و می‌تواند بسیار سریعتر از آسانسورهای هیدرولیکی حرکت کند.
مانند سایر انواع آسانسورها ، در این سیستم از وزنه تعادل نیز استفاده شده است که این امر باعث کاهش وزن سرنشینان و اتومبیل می‌شود تا موتور و بلبرینگ‌ها در انتقال بار آسانسور کار ساده تری داشته باشد.

  • آسانسور کششی دنده‌ای:
آسانسور دنده‌ای از موتوری تشکیل شده است که جعبه دنده‌ای به آن متصل است. وظیفه اصلی چرخ دنده‌ها تأمین نیروی چرخ است که طناب‌ها را حرکت می‌دهد. این نوع آسانسور می‌تواند تا سرعت 152 متر در دقیقه حرکت کند. حداکثر مسافتی که می‌تواند طی کند 76 متر است.

  • آسانسور کششی بدون دنده:
آسانسورهای بدون دنده دنده‌ای برای تنظیم سرعت ندارند. این توضیح می‌دهد که چرا آنها می‌توانند به سرعت 610 متر در دقیقه حرکت کنند. آنها بهترین گزینه برای آسمان خراش‌ها هستند.

2. آسانسور هیدرولیک:

آسانسورهای هیدرولیک به طور معمول توسط یک پیستون که در پایین قرار می‌گیرد حرکت می‌کنند. هدف این است که کابین آسانسور را به سمت بالا فشار دهد در حالی که موتور الکتریکی مایع هیدرولیک را به پایین پیستون منتقل می‌کند. وقتی زمان پایین آمدن آسانسور است ، سوپاپ مایع هیدرولیک را از پیستون آزاد می‌کند. این نوع آسانسور بیشتر در ساختمان‌های 2 تا 8 طبقه استفاده می شود و فقط می‌تواند با حداکثر سرعت 70 متر در دقیقه حرکت کند.

3. آسانسور با تعداد کمتر ماشین (MRL):

اکثر آسانسورها با یک اتاق ماشین واقع در بالای شفت آسانسور طراحی شده اند. این نوع آسانسور دارای دستگاهی است که در فضای لغزشی نصب شده است و تنها در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری از قسمت بالای کابین آسانسور می‌توان به آن دسترسی داشت. این نوع آسانسور فقط می‌تواند مسافت 76 متر را با سرعت حداکثر 152 متر در دقیقه طی کند.
آسانسورهای MRL در ساختمان‌های بلند مرتبه محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند زیرا در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند و در هنگام ساخت به فضای کمتری نیاز دارند.

4. آسانسور خلا:

در سال 2005 به جامعه آسانسور معرفی شد، آسانسورهای خلا از هیچ کابل یا سیستم قرقره‌ای برای کار استفاده نمی‌کنند. این آسانسورهای محرک هوا براساس قوانین طبیعی فیزیک کار می‌کنند. این سیستم بالابر با مواد پلی کربنات و آلومینیوم ساخته شده است ، در واقع یک لوله در خلا sea مهر و موم شده است. هوای زیر و بالای واگن آسانسور همان چیزی است که حرکت را تسهیل می‌کند.
وقتی دکمه بالا را فشار می‌دهید ، سیستم فشار بالای لوله را کاهش می‌دهد و فشار هوا را مجبور می‌کند لوله را به سمت بالا فشار دهد. در هنگام پایین آمدن عکس این اتفاق می‌افتد، فشار زیر به حداقل می‌رسد و آسانسور را مجبور به پایین آمدن می‌کند.

بلبرینگ آسانسور 

تولید کنندگان بلبرینگ آسانسور می‌خواهند افزایش حمل بار در حالی که سایز بلبرینگ‌ها کوچک‌تر می‌شود به آسانسور داده شود در حالی که استانداردهایی مانند بدون لرزش بودن و بی صدا بودن نیز به آسانسور افزوده شود. 
برای طراحی‌های کششی فاقد چرخ دنده MRL که چرخ قرقره و موتور را ادغام می‌کنند، بیشتر بار سیستم از سمت چرخ با قرار دادن فشار بیشتر بر بلبرینگ حمل خواهد شد.

انواع بلبرینگ‌های آسانسور
بدون گیربکس بودن به معنی عدم نیاز به روغن دنده نیست ، به این معنی است که بلبرینگ‌های پشتیبانی از شفت چرخان باید به طور منظم روغن کاری شوند  یک پیشنهاد دشوار و خطرناک برای کارگرانی که باید به سختی به قرقره‌ها دسترسی پیدا کنند.
نیازخود به بلبرینگ را با مرکز فروش اینترنتی بلبرینگ برآورده کنید، عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206
در بلبرینگ آسانسور سعی تولیدکنندگان بر این است که بلبرینگ با ابعاد کوچکتر بتواند بار بیشتری را جابجا کند بدون اینکه خللی به استانداردهای تولید صدا و لرزش آسانسور وارد شود.
همانطور که گفتیم بلبرینگ‌ها اجزاء بسیار مهمی در آسانسورها هستند و بار زیادی را نیز باید تحمل کنند اما چطور برای چنین شرایطی آماده شدند؟
بلبرینگ آسانسور در حالی که از انواع خودتنظیم است و می‌تواند بارهای شعاعی و محوری را تحمل کند و البته شفت هم دچار انحراف نشود، برای جلوگیری از ایجاد صدا و لرزش رینگ‌های آن از یک فولاد کم اکسیژن ساخته شده که منجر به سختی بالای رینگ‌های بلبرینگ و عملکرد قوی آن می‌شود.
با ادغام سیستم‌های آب بندی مختلف می‌توان عملا هزینه تعمیر و نگهداری این واحد‌ها را به صفر رسانید، برای جلوگیری از روغن کاری مجدد.
استفاده از فولادی که روی آن عملیات حرارتی انجام شده در بلبرینگ‌ها برای تحمل بار بیشتر کاربردی است.
با این فرایندها می‌توان عمر سیستم آسانسور را به بالای 20 سال رساند.

چالش سرعت: 

با استفاده از رولبرینگ‌ها می‌توان بر چالش سرعت غلبه کرد مثلا در برخی آسانسورها مانند آسانسورهای بیمارستانی یا آسانسور در آسمان خراش‌ها سرعت حرکت از اهمیت زیادی برخوردار است.
( رولبرینگ آسانسور با طراحی جمع و جور و قابلیت حمل بالا)

عایق شفت شعاعی:

مهر و موم‌های شفت شعاعی HMS5 و HMSA10 دارای یک قطر خارجی با پوشش پلاستیکی برای توانایی آب بندی بهینه است. طراحی شده برای کنترل زبری سطح و انبساط حرارتی ، مهر و موم‌ها به طور خاص در تنظیمات بلبرینگ باز برای ماشین‌های کششی بدون چرخ دنده مناسب هستند.

ویژگی‌ها:

  • عملکرد آب بندی قوی
  • توانایی عالی پمپاژ
  • سازگاری فوق العاده روان کننده
  • مقاومت مناسب در برابر سایش 
  • بلبرینگ شیار عمیق عایق بندی شده
  • صدای کم و عمر طولانی ازویژگی‌های این بلبرینگ است، در این نوع بلبرینگ شرایط پر کردن گریس در عمر طولانی و به حداقل رساندن خطر نشت روغن اهمیت زیادی دارد. 
آب بندی مناسب این نوع بلبرینگ برای اطمینان از آلودگی کمتر همراه با عملکردی با حداقل اصطکاک از ویژگی‌های بلبرینگ شیار عمیق عایق بندی شده باید باشد.
بلبرینگ‌ها دارای سطح بهینه شده ای هستند که باعث تاثیر حداکثری روان کننده می‌شوند و در پی این تاثیر بلبرینگ در هنگام کار خنک تر باقی می‌ماند و عمر گریس نیز افزایش میابد.
طراحی قفس و کیفیت ارتقاء یافته توپ‌ها همرا با یک گریس مناسب به کاهش نویز و ارتعاش آسانسور حین حرکت کمک می‌کند.
نه تنها بلبرینگ بلکه گریس مناسب روانکاری انواع بلبرینگ را از مرکز فروش اینترنتی بلبرینگ تهیه کنید.
عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206
بلبرینگ‌های شیار عمیق  ظرفیت حمل بار بیشتر و عمر مفید طولانی تری دارند. از ویژگی‌های دیگر آنها: 
  • عملاً بدون تعمیر و نگهداری
  • محافظت عالی در برابر نشت گریس و آلودگی
  • طول عمر بیشتر
  • ظرفیت حمل بار بالا
  • صدا و لرزش کمتر
در طراحی آسانسور استفاده از مهندسین با تجربه راه حل‌های شگفت انگیزی پیش پای تولید کنندگان قرار داده اما به صورت خاص تر در طراحی بلبرینگ‌ها پنج شاخه اصلی مطرح می‌گردد.
بلبرینگ و واحد، مهر و موم، سیستم‌های روغن کاری، مکاترونیک(هدف مکاترونیک این است که به سیستم‌های ساده‌تر، ارزان‌تر، راحت‌تر و انعطاف‌پذیرتر دست یابیم)
به عنوان مثال شرکت SKF همچنین برخی از جامع ترین مجموعه‌های بسته‌های مدل سازی و شبیه سازی در صنعت بلبرینگ را ارائه داده است. این برنامه‌های اختصاصی امکان طراحی پیشرفته را فراهم می‌کنند و باعث بهینه سازی در مرحله نمونه سازی می‌شوند.
به عنوان مثال، نرم افزار مدل سازی SKF Bearing Beacon 3D می‌تواند به OEM‌ها (مخفف Original Equipment Manufacture یا تولید کننده‌ی اصلی تجهیزات ) کمک کند تا بهترین راه حل را برای بلبرینگ  یک ماشین کششی بدون دنده جدید پیدا کنند.
در حالی که تجهیزات تست مجازی نرم افزار شبیه سازی Beast، مطالعه ی نیروها، لحظه‌ها، و غیره را در داخل بلبرینگ تحت هر نوع بار امکان پذیر می‌سازد.
این "آزمایش" درک مفاهیم و طرح‌های جدید را در زمان کوتاه تر و با کسب اطلاعات بیشتر نسبت به آزمایش فیزیکی سنتی امکان پذیر می‌کند.
با رویکرد اثبات شده، سیستم‌های طراحی ، به علاوه قوی ترین نرم افزار مدل سازی و شبیه سازی صنعت ، خدمات مهندسی می‌تواند به OEM‌های آسانسور برای دستیابی به مزایای زیر کمک کند:
  • کاهش کل هزینه
  • زمان توسعه کاهش یافته است
  • قابلیت اطمینان بالا
  • انعطاف پذیری بیشتر
  • زمان تحویل کوتاه تر
  • استفاده از روان کننده کاهش یافته است
  • نگهداری کاهش یافته است

بلبرینگ ماشین‌های کششی دنده‌ای:

وظایف سنگین تر و سرعت پایین تر
اگرچه به طور معمول سرعت کمتری نسبت به ماشین کششی بدون دنده دارد، ماشین‌های کششی دنده ای می‌توانند تا دو و نیم متر در هر ثانیه حرکت کنند و آنها برای چرخش چرخ قرقره نیاز به موتور کم قدرت تری دارند این ترکیب آسانسورهای دارای موتورهای کششی بدون دنده را به گزینه ای مشترک برای بارهای سنگین ، سرعت کم یا ارتفاع متوسط تبدیل می‌کند.

انواع بلبرینگ‌های آسانسور

چالش‌های عملکرد چرخدنده کرمی:

ماشین‌های کششی دنده‌ای برای حرکت یک چرخ دنده کرمی که شیار بالابر را می‌چرخاند و کابین آسانسور را حرکت می‌دهد، به یک موتور الکتریکی پرسرعت متکی هستند. 
یک چرخ دنده کرمی با دو شفت کار می‌کند:
- شفت اصلی (ورودی) و شفت ثانویه (خروجی).
شفت‌های اصلی در معرض بارهای محوری قرار می‌گیرند، در حالی که شفت‌های ثانویه عمدتاً بارهای شعاعی را تحمل می کنند. هر دو باید عملکردی با حداقل سر و صدا، لرزش و سایش ارائه دهند. در چرخ دنده‌های کرمی بدون مهر و موم ، وجود ذرات فلزی در روان کننده می‌تواند بر تمام این نیازها تأثیر بگذارد، در نهایت عمر مفید، تحمل و قابلیت اطمینان دستگاه را محدود می‌کند.

انواع بلبرینگ‌های آسانسور

راه‌حل‌های شفت اولیه و ثانویه:

عملکرد بهینه شده برای چرخ دنده‌های کرمی
برای تولید کنندگان آسانسور ، جلوگیری از آلودگی ، افزایش چرخه‌های عمر اجزا و کاهش سر و صدا و ارتعاشات اهداف اصلی هستند. اما وقتی دنده‌های کرمی بدون مهرو موم کار می‌کنند آلاینده‌های فلزی چرخ دنده باعث ایجاد ارتعاش و کاهش عمر مفید بلبرینگ و قابلیت اطمینان دستگاه می‌شوند.
راه حل ادغام یک بلبرینگ توپی در چرخ دنده است، شفت اولیه ماشین کششی متشکل از یک ردیف دوتایی بلبرینگ تماس زاویه‌ای مجهز به مهر و موم و یک گریس مخصوص است، بلبرینگ توپی می‌تواند بارهای محوری ناشی از چرخ دنده و بارهای شعاعی را حمل کند البته با حمایت از شفت.
برای کمک به حداکثر عمر مفید بلبرینگ، طیف وسیعی از ویژگی‌های طراحی بلبرینگ توپی از قبل بارگیری می شود تا نیاز به سختی محوری را تأمین کند.
از گریس مخصوص برای کاهش سرو صدا و ارتعاش استفاده می‌شود و همچنین تعداد اجزاء کم می‌شود.
نتیجه:
  • قابلیت اطمینان بالاتر قطعات چرخان
  • عمر مفید طولانی تر بلبرینگ
  • عملاً بدون تعمیر و نگهداری
  • کاهش سطح صدا و لرزش
  • مونتاژ ساده با اجزا کمتر

بلبرینگ تماس زاویه‌ای:

در ماشین‌های کششی دنده ای بهترین راه حل برای تحمل بارهای شعاعی و محوری استفاده از بلبرینگ تماس زاویه‌ای می‌باشد و راه حل مقرون به صرفه‌ای ست. 
نتیجه:
  • عمر مفید بلبرینگ طولانی تر
  • عملاً بدون تعمیر و نگهداری
  • کاهش سطح صدا و لرزش
  • سوار شدن آسان است

محافظت قوی برای بلبرینگ باز

مهر و موم شفت شعاعی HMS5 وHMSA10 یک پوشش پلاستیکی است برای آب بندی حلقه خارجی، طراحی شده برای کنترل زبری سطح و انبساط حرارتی مهر و موم‌ها، به طور خاص برای بلبرینگ باز ماشین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کششی دنده‌ای مناسب هستند.
ویژگی‌ها:
  1. عملکرد آب بندی قوی
  2. توانایی عالی پمپاژ
  3. سازگاری فوق العاده روان کننده
  4. مقاومت در برابر سایش

فلکه و قرقره در آسانسورهای کششی:

 آسانسورهای کششی از کابین، وزنه‌ای متصل به دو سر سیم بکسل که روی قرقره‌ای بزرگ به نام فلکه (Sheave) حرکت می‌کند، تشکیل شده است. وزنه و کابین آسانسور باید به تعادل برسند، که در نتیجه باعث می‌شود برای به‌ حرکت در آوردن کابین آسانسور نیاز به انرژی کمی باشد. زمانی که کابین آسانسور به سمت بالا حرکت می‌کند، وزنه به سمت پایین حرکت می‌کند و همچنین زمانی که کابین آسانسور به سمت پایین حرکت می‌کند، وزنه به سمت بالا حرکت می‌کند.این موضوع به دلیل استفاده از وزنه برای برقراری تعادل کابین است.
در واقع در اینجا از نیروی گشتاور استفاده می‌شود. در واقع وزنی که تحمل می‌شود به اندازه ماشینی است که 40 درصد ظرفیتش پر باشد. اینکه چه تعداد قرقره و چه وزنه‌ای استفاده شود بستگی به وزن و ظرفیت کابین دارد. و با نسبت‌های 1:1 ، 1:2 ، 1:4 نمایش داده می‌شود.
در قرقره‌های آسانسورهای کششی خطر نشت گریس می‌تواند بالا باشد و تعویض گریس و روان کاری دوباره هم هزینه بر است و البته به دلیل دسترسی سخت به این قرقره‌ها استفاده از روغن جامد برای این چالش‌ها کاربردی است، در این حالت ساچمه‌ها و قفسه از مواد پلیمری ماتریکس اشباع شده از روغن‌های روان کننده پر می‌شوند، پلیمر به صورت کامل فضای داخلی را پر می‌کند. به مدد قفسه داخل بلبرینگ پلیمر در داخل قفسه می‌چرخد. به این شکل روانکاری در کلیه بخش‌های داخلی بلبرینگ در حین کار انجام می‌شود.
نتیجه: 
  • روغن کاری مادام العمر.
  • خطر نشت چربی را از بین می‌برد.
  • نگهداری را کاهش می‌دهد.
  • آلودگی‌ها را از بلبرینگ دور نگه می‌دارد.

انواع بلبرینگ‌های آسانسور

خدمات نگهداری آسانسور
لوازم جانبی نگهداری آسانسور و بلبرینگ آسانسور

با نصب بیش از 10 میلیون واحد آسانسور در سراسر جهان ، تقاضا برای خدمات نگهداری و نوسازی آسانسور در حال افزایش است. در اروپای غربی ، بیش از دو سوم از آسانسورها بالای 20 سال دارند و خدمات آنها 60%  این بازار راتشکیل می‌دهد.
تعمیر و نگهداری آسانسور همیشه چالش برانگیز است به دلایل زیر:
  • عدم دسترسی آسان به شفت
  • نیاز به روغن کاری دستی
  • ریسک‌هایی که برای امنیت کارگران وجود دارد
تمامی اینها نیاز به اجزا و سیستم‌ها و از همه مهم تر بلبرینگ‌هایی که عمر طولانی تری را دارند بالا می‌برد. یک تولید کننده بلبرینگ آسانسور باید در جهت موارد زیر گام بردارد:
  1. طراحی را بهینه کند
  2. زمان ورود به بازار و هزینه‌های توسعه کاهش دهد
  3. بهره وری انرژی و منابع را بهبود ببخشد
  4. قابلیت اطمینان را افزایش دهد
  5. عمر مفید ماشین آلات را افزایش دهد
  6. ایمنی را بهبود بخشد
  7. نگهداری را به حداقل برساند
  8. و از همه مهم تر به دنبال تولید لوازمی باشد که پس از فروش محصول بتواند خدمات مناسبی ارائه دهد.
و البته یک وارد کننده بلبرینگ مانند فروشگاه آنلاین بلبرینگ مرکز نیز باید چنین بلبرینگ‌هایی را وارد کند، عرضه کننده انواع بلبرینگ صنعتی، رولبرینگ، تسمه، زنجیر کابل، ریل و واگن و ... تماس با شماره‌های 02133962205 و 02133962206

روان کننده اتوماتیک تک نقطه‌ای:

روان کننده‌های تک نقطه‌ای اتوماتیک مقدار مشخصی از گریس را در دوره‌های زمانی مشخص شده به نقاط روان کاری تزریق می‌کنند.
این روان کننده‌ها برای آسانسورهای موجود یا واحدهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند به عنوان مثال شرکت SKF سه سری از آنها را روانه بازار کرده است:

  • سری SKF SYSTEM 24 LAGD 

یک روان کننده تک نقطه‌ای LAGD با گاز است. مناسب برای نصب مستقیم در محیط‌های خطرناک با محدودیت فضای موجود. این روان کننده یکبار مصرف با فشار5 bar و دمای عملیاتی 20 درجه سانتیگراد تا 60 درجه سانتیگراد یک راه حل کارآمد برای مشتریانی است که به دنبال بهبود روش‌های روغنکاری دستی هستند.  LAGD کارتریج60 و 125 میلی لیتر دارد و هر 12 ماه یکبار نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کند.

  • سری SKF SYSTEM 24 TLSD

روانکار تک نقطه‌ای TLSD مستقل از دما و الکترومکانیک است که مناسب برای نصب به شکل مستقیم و از راه دور است.
این روان کننده با فشار مداوم  5 bar  کار می‌کند و دارای دامنه دمای عملیاتی 10 درجه سانتیگراد تا 50 درجه سانتیگراد است می‌توان تنظیم کرد که در دوره‌های  حداکثر 12 ماهه کار کند،  کارتریج‌های آن در اندازه‌های 125 و 250 میلی لیتری موجود است. 
ویژگی‌ها:
  • روغن‌کاری دستی را از بین می‌برد
  • هزینه‌های روان کننده را کاهش می‌دهد
  • لرزش و صدا کمتر
  • بهبود عمر ریل راهنما با سایش کمتر

انواع بلبرینگ‌های آسانسور

گریس یا روان‌کننده‌ها:

تعامل بین روان‌کننده و بلبرینگ قویا بر روی کارکرد بلبرینگ و طول عمر آن تاثیر می‌گذارد. دانش تریبیولوژی ( مطالعه روی اصطکاک، روان کاری و سایش) می‌تواند به ما در انتخاب گریس مناسب بلبرینگ‌های آسانسور کمک کند.
به عنوان مثال ویسکوزیته بالاتر روان کننده یا گریس برای بلبرینگ‌های دارای چرخش کمتر مناسب است. یا گریس تشکیل شده از روغن معدنی لیتیومی مناسب برای فشارهای بالا و پایداری مکانیکی است، گاهی لازم است گریس در برابر حرارت بالا قرار گیرد و ... بنابراین تحت شرایط مختلف استفاده از روان کننده‌های مختلف توصیه می‌شود. در واقع عملکرد اصلی گریس در کاهش اصطکاک و سایش و البته خنک کنندگی بلبرینگ یا سایر اجزاء آسانسور است.

گریس کاری دستی:

اگر نیاز به روانکاری دستی داریم مهم است که راحت و با تزریق حجم مناسبی از روان کننده صورت گیرد در اینجا استفاده از اسلحه گریس توصیه می‌شود. اسلحه‌های گریس معمولا برای بلبرینگ‌های بدون مهرو موم استفاده می‌شود زیرا در این نوع بلبرینگ‌ها نیاز بیشتری به تزریق روان کننده داریم.
اسلحه گریس تشکیل شده از یک شلنگ بلند و نازلی که با فشار هیدرولیک روان کننده را تزریق می‌کند، با طراحی ویژه پیستون که گریس را به صورت روان تزریق می‌نماید.

دوربین‌های حرارتی:

یکی از لوازم مورد نیاز اوپراتورها برای تعمیر و نگهداری بهتر از بلبرینگ‌های آسانسور است، با دوربین‌های حرارتی نقاط داغ قابل تشخیص هستند حرارت بالا نشان دهنده اصطکاک و سایش بیش از حد است و خوب می‌توان تصور کرد پیدا کردن آنها در تعمیر و نگهداری از آسانسور چقدر کمک کننده خواهد بود!
با پیشرفت تکنولوژی این دوربین‌های حرارتی نیز بروز می‌شوند، قابلیت ذخیره تصاویر و انتقال آنها به کامپیوتر برای تجزیه و تحلیل بیشتر و گزارش نویسی از ویژگی‌های آنهاست.
دوربین‌های حرارتی SKF با هر دو استاندارد در دسترس هستند وضوح 120*160 یا با وضوح 380*280.
ویژگی‌ها:
  • نقاط حرارت بالا را با خیال راحت و سریع اندازه گیری و تشخیص دهید
  • به جلوگیری از خرابی ماشین آلات پرهزینه کمک کنید
  • نگهداری را ساده کنید


انواع بلبرینگ‌های آسانسور

یک ابزار مونیتورینگ دستی قدرتمند:

ارتعاشات غیر عادی اغلب اولین نشانه وجود پتانسیل خرابی است خرابی ماشین با اندازه گیری همزمان سیگنال‌های ارتعاش و دما مشخص می‌شود.
این دستگاه با اینکه خیلی کوچک است و قابلیت حمل آن آسان است با دریافت سریع سیگنالها به تجزیه و تحلیل آنها می‌پردازد، برای استفاده در بررسی آسانسور و اجزاء آن از جمله بلبرینگ آسانسور کارایی دارد.

ویژگی‌ها: 

  • جلوگیری از خرابی‌های پرهزینه
  • نگهداری را ساده کنید
  • اندازه گرفتن، سرعت، شتاب، دمای مادون قرمز
در پایان اشاره به این نکته ضروری است که با خرید آنلاین انواع بلبرینگ‌های صنعتی از مرکز فروش اینترنتی بلبرینگ می‌توانید به تمامی محصولات با کیفیت و ضمانت دسترسی پیدا کنید.
>> اخبار مرتبط:

نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما

PushNotificationAcceptTitle

PushNotificationAcceptDescription